30.03.2010 г.

Полово НЕравновесие, полова НЕуравновесеност

Хубаво нещо е балансът. Най-вече, ако се отнася до половото равновесие на  работното място. Става дума за броя на жените и мъжете, събрани по една или друга причина на едно и също място. От половото равновесие в крайна сметка зависи и половата уравновесеност. А тя, трябва да признаем, е много важна
и дори се отразява на ефективността на работния процес.
Вярно, че гей-двойките все още държат актуалност, за лесбо подобните - не знам как стои въпроса, но ако в един офис работят 20 жени и само трима мъже, положението е сериозно. И става страшно с всеки изминал ден. Може би е различно, ако съотношението е обратното - в полза на мъжете, но като не съм била в казарма...
При мен нещата някак си се балансират от само себе си. Усещам ги, при това отдавна. И ако се случи така, че очите ми не срещат мъжки очи, ако дори в коридорите не се разминавам с мъже или не се налага да обсъждам нищо с мъже, започвам първо тихичко, а после и на глас да си казвам: "Бягайте, краченца, да бягаме!" И това не е шега, нито пък превземка. Просто знам, че не е здравословно нито за работата ми, нито за живота ми, нито за мен самата - застрашена съм от залиняване и полова неуравновесеност. Навремето замалко не се записах да уча в Библиотекарски институт, понеже не ме приеха първата година журналистика. Всъщност бях се записала, бях прехвърлила оценките си там и се оказах с най-висок бал, но добре че се разходих и видях женските имена по вратите на института. Само женски и нито едно мъжко! Тогава така ревнах, че горките ми родители се принудиха да си ме приберат. Никога и нито за миг не съм съжалила за този рев.
Защо точно сега пиша за половото равновесие? Защото съвсем тииихичко дочух едно тъъънчико гласче, което едва-едва прошепна нещо и това нещо ми прозвуча като "Бягайте, крачета", но не съм сигурна, наистина не съм. Ще трябва да изчакам, да бъда търпелива и ако пак се обади, значи...

П.Р. Защо ли не го оставих този текст за 1-ви април?!?

5 коментара:

  1. аз работя точно в такъв офис - 20 жени и 2 мъже :)

    ОтговорИзтриване
  2. Колкото повече жени работят на едно място, толкова повече проблеми. Казвам го от опит (немалък) в доста фирми. Колкото и да не се харесва това на феминистките, за мен е факт. Не че няма интриганти сред мъжете, но съотношението е далеч неравновесно. :)
    Така че, нека ти бягат крачетата, стига да има къде... :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Всъщност зависи от конкретните хора. Проблеми има и в балансирани колективи. Поне аз не се оплаквам от работата си в колективи доминирани от жени:).

    ОтговорИзтриване
  4. Половото неравновесие води до абсолютен дискомфорт.
    Поне в казармата беше така.

    ОтговорИзтриване
  5. Харесва ми така! От 4 коментара - цели 3 са от мъже!!! Започвам да се уравновесявам :)))

    ОтговорИзтриване