3.03.2010 г.

Ново чудо - "Билборд на лекар" !?!

Публикация във в."Стандарт", че данъчните погнали пластичните хирурзи и стоматолозите, ме подсети за нещо, което отдавна ме дразни. Това са билбордовете на пластичния хирург
д-р Ангел Енчев. Не знам, дали в другите градове се е разпространила тази реклама, но в София определяно си я имаме и когато за първи път се сбълсках с нея, останах много озадачена.
"Сблъсках се" е шаблон, който обаче тук си е точно на мястото. 
Излизам аз от подлеза на "Плиска" към бившето кино "Изток" и точно срещу стъпалата, точно срещу мен извисява ръст билбордът на д-р Енчев, при това със слоган - "Красотата е симетрия".(!?!)
Трудно преглъщам това всеки път, когато се налага, а то се налага, защото маршрутът ми минава покрай билбордовете на д-р Енчев. Освен това забелязах чиста проба ПР-акция на същия лекар - участието му в редица тв предавания и интервюта в пресата по едно и също време.
Ясно е, че не мога да се радвам на посещение на данъчните където и да е, защото никой не обича данъчните, ама наистина никой. Но не става въпрос за това. Това си е съвсем друга тема. Аз само си задавам въпроси.
От кога лекарите се рекламират? И какво означава това ново чудо в нашата действителност "билборд на лекар"? Нали доброто име на добрия лекар се гради с години, с излекувани и благодарни пациенти, които без да ги подтикват, сами "рекламират" своите доктори. 
От къде един млад лекар като д-р Енчев има толкова средства, че да си пуска билбордове като тръговска верига, изложение или нов продукт? Какво означава този факт изобщо?
Вярно е, че пластичната и естетична хирургия са нещо по-различно от това да правиш байпаси, да спасяваш хора от затрупани рудници и да гледаш на пациентите си така, все едно са твоята майка или твоето дете. Вярно е, че днес се КУПУВАТ нов бюст, нови устни, нов задник, което вече си е търговия. Но дори в търговията се рекламират марките. А онзи доктор марка ли е?
Ще споделя и нещо от личен опит. Шест години правих предаване за красота, здраве и външен вид. Снимхаме при много лекари, включително стоматолози, пластични хирурзи, дерматолози. Показвахме процедури, обяснявахме, пускахме и карета за контакти с тях - телефон, адрес, изброени услуги. Популяризирахме услугите, които за България бяха нещо ново, непознато, с много въпроси. Но първо снимахме, обяснявахме, показвахме, говорихме. Снимали сме при повечето утвърдени у нас пластични хирурзи и съм правила интервюта с почти всеки един от тях.
Единственият, който ме е впечатлил, беше доц.д-р Димитър Евстатиев. Той говореше за работата си винаги и преди всичко като възможност да помогнеш на някого, който е претърпял злополука - пожар, катастрофа, някакъв инцидент, след който се налага намесата на добър хирург, за да го възстанови. Реконструктивна и възстановителна хирургия, а чак след това естетична, пластична, силиконова...
Съмнявам се, че на доц. Евстатиев някога му е хрумвало да си сложи билборд. Дано не греша в преценките си, не съм правила разследване и изказвам лично мнение от лични наблюдения. Но независимо за кого става въпрос - за д-р Енчев, за триъгълника на Елвира Георгиева, за първия, направил нов бюст или за последния - не ми се вижда нормално лекари да се рекламират с билбордове. Просто не ми се вижда ама никак нормално. 
Иначе имам идеи за слогани - 
"Операцията на бъбрек - за нас е удоволствие", "Да изхвърлим стария панкреас!", "Два бели дроба - на цената на един" и т.н. А тъй като на всеки един билборд освен тези изречения трябва да има и снимка на лекарите, предлагам първо те да преминат под ножа, за да изглеждат поне като министър Дянков. 
Хайде, моля ви се!
 

2 коментара:

  1. Привет! Хареса ми статията ти, защото споделям подобно мнение. Много ме дразни този лилав билборд и усмивчицата на доктора и "Красотата е симетрия". М/у другото скоро по някакава телевизия гостуваше друг пластичен хирург, който каза: "Красотата не е симетрия, а хармония."
    Обаче, колкото повече четях постигна ти, толкова повече се убеждавах, че всъщност д-р Енчев има пълното право да си права реклама и PR. В крайна сметка, каквото и да си говорим, той е бизнесмен и неговият бизнес има право на реклама. Още повече, че явно докторът се е специализирал в естетичните операции на симетрични цици :)

    ОтговорИзтриване
  2. Даа, така се оказва накрая. Винаги така се оказва - някои имат повече права :)))

    ОтговорИзтриване