3.09.2010 г.

Разбойници и слънчеви лъчи

Румцайс е бивш обущар, който става разбойник, понеже засяга честта на кметския крак. Това е началото на една страхотно забавна и мъдра детска книжка. В нея Румцайс си намира жена, след като прави пръстенче от слънчев лъч -
 покатерва се на най-високото дърво, отчупва един слънчев лъч, свива го на кръгче, на онова съвършеното кръгче, символизиращото, и оставя пръстенчето на кръстопътя, където минават девойките.
 Пръстенчето свети само, когато има слънце, вечер естествено угасва, сутрин пак свети и така... докато се намери жена, на която и така си й харесва.
Докато четях книжката на сина ми веднъж, после втори път, после трети, ми хрумна, че ей в това "и така си ми харесва" е цялата работа, разковничето, истината за любовта. Ама за да каже жената "на мен и така си ми харесва", трябва да има такъв вид разбойници, които да могат да се покатерят на високото дърво и да умеят да направят пръстенче от слънчев лъч. Пък и да им се иска да направят нещо толкова слънчево и разбойническо.

П.Р. Съвсем отделен е въпросът за засегнатата чест на кметския крак... също така актуална тема и в наше време :)))  

6 коментара:

  1. От най-любимите ми детски книги, прочетена безброй пъти.. Жена му май се казваше Манка :)
    И аз имам същото издание като това на снимката :)

    ОтговорИзтриване
  2. Като дете -само филмчето гледах.Не го помня подробно

    ОтговорИзтриване
  3. Радвам се, че книжката е позната. Да, жена му се казва Манка, а синчето Циписек :))))И да, има филм, но аз не съм го гледала.

    ОтговорИзтриване
  4. ako jenite tursyat razboynizi ve4e di6am spokoyno. no samite jeni ne iskat prasteni ot slan4evi lu4i a tursyat diamanti zlato i vsi4ko kupeno s mnogo pari

    ОтговорИзтриване
  5. Ирис Крилатска8 септември 2010 г. в 8:54

    "Румцайс"! Добре че беше ти, за да я прочета тази книжка! Супер, супер, супер! А по повод разбойниците се сетих за една мисъл, мисля че беше на Джеймс Дийн, но не съм сигурна. "Трябва да си много честен, за да бъдеш извън закона". Не, май че беше от филма Breathless с Ричард Гиър, много хубав филм между другото.

    ОтговорИзтриване
  6. Iris, да не би Ричърд Гиър да е станал разбойник!?! Боже, боже!
    Целувки за теб! Мерси за коментарите, знаеш колко много ги ценя!
    Vitality, пари, пари, ама после какво? Трябва и малко слънце, нали?

    ОтговорИзтриване