6.08.2010 г.

Преструвковци

Пресичаме булеварда.
Момчето тича напред по отсрещната поляна. Чете надписите на глас. Един мъж, облечен в черни джинси, приближава към тях. Жената бързо трие очите си. Момчето се обръща към нея и казва: "Очите ти са зачервени от тази хрема..." После я поглежда особено. Жената му отговаря с кимане и продължава да трие очите си.
Когато се разминаваме, мъжът ни се усмихва. 
Покрай големите витрини на залата, двамата преминават с лекота, оглеждат се и махат на отраженията си. Жената - с вдигната коса, с блуза с голям надпис отпред и къси панталони. Момчето, както винаги едно и също - подскачащо, бърборещо.
"Къде отиваме? - пита я то. - Нали щяхме да ходим до магазина?"
"Разхождаме се - отговаря жената. - Нали каза, че няма значение за теб."
Не чувам какво ми говори. Мисля за скъсания си гердан, който нанизах отново с обикновени мъниста. Пак ми се плаче.
"Ще ми мине ли тъгата?" - пита жената.
"От какво?" - обръща се към нея детето. - За какво ти е тъжно?"
Отговарям, че не знам.
"Ще ми мине ли?" - настоява пак жената.
Момчето се засилва, прескача едно сандъче с цветя, обръща се и казва: "Знаех си, че не са ти зачервени очите от хремата."
"Така ли?" - учудено възкликва жената.
Знаех си, че знае.

4 коментара:

  1. Тъжничко.А мина ли ти тъгата?

    ОтговорИзтриване
  2. е как да ми мине? все едно питаш мина ли ми животът...

    ОтговорИзтриване
  3. И животът преминава,редувайки тъжните с радостните настроения.Нещо горещо би помогнало срещу "зачервените от хремата очи".

    ОтговорИзтриване