28.04.2010 г.

Обяснение в любов

Един сън ми отвори очите. 
Сънувам го често. Обяснявам си го, но не успявам да го преодолея. Диагнозата може би е за психолозите. Защото нали, когато така известната психоанализа на Фройд навлиза в Щатите, самият Фройд се извинява за покушението, което ще причини на нищо неподозиращите хорица. Така че и на психодисекциите не бива много да се доверяваме.

Нека допуснем за един кратък миг, че всичко е само физиология.
И в този кратък миг можем да направим всичко, без никакви ограничения, подчинявайки се единствено на инстинкти, потребности, страсти и удовлетворявайки всичките си физиологични нужди. Ако допуснем също така, че в този кратък миг можем да се впуснем във всички забранени преживявания и да отхапем от всички отровни ябълки, достигайки до еретизъм, или само от онази най-жадуваната отрова, дали тогава няма да разберем живота напълно? И дали ще престанем да сънуваме и само ще живеем?
Стори ми се онази сутрин, след онзи повтарящ се сън, в който се чувствах прекрасно удовлетворена физически и физиологически и компенсирана някак си, заради невъзможността това да се случи в действителност, стори ми се, че съм цялостна и завършена. И някак си, смешно или не, се сетих за рефрена "бял мерцедес ме преследва в живота" и за онази другата песен - "че една кобилка все ми е в съня...", и за всички натрапчиви съновидения и дори за тези блогове, които за мен са си чист ъндърграунд... Особено някои. И си помислих какво ли би станало, ако ъндърграундът поне за един кратък миг се превърне в официалната сцена на живот?

3 коментара:

  1. Хм.
    Пътищата за постигане на нирваната са различни. :)
    Ама все към нея водят. Е, един живот не стига, но това е подробност. :)
    Работата е там, че като отхапеш от най-отровната ябълка, физиологично ще ти се прииска още по-отровна. Май и Господ не е измислил такива хипероргазмени гемеота. :)
    А какво ли им пречи на сънищата да са си живот?...
    И обратното...

    ОтговорИзтриване
  2. В моите сънища се повтаря един, който е свързан с предишното ми работно място. Шефът ни беше адски властен и непрекъснато ни тормозеше. Още н емога да се отвърва от този сън-кошмар!

    ОтговорИзтриване
  3. Хипероргазмени гемеота! Виж, за това не съм се сетила. Дали пък не се работи по въпроса? Тук, на Земята, все пак :)
    Ама крайната цел наистина ли е нирваната?

    Към анонимен - Въпреки че на друго място вече направих това уточнение, да го направя и тук - не става въпрос само за секс и секс-сънища, а за всякакви натрапчиви идеи, мисли, хора, ситуации, които ни преследват и насън, и наяве понякога...

    ОтговорИзтриване