21.04.2010 г.

За отворената уста на жените

Прочетох преди време един ядовит текст за това как българките били вчерашни кифли и не ставали за лидери. При това текстът започваше с пример за някакво племе от Нова Гвинея, в което тормозят и измъчват седемгодишни момчета, за да се отдалечат от женското си начало.
Писането за жените и лидерството отдавна го бях замислила.
Темата я "отвори" първо Царят с красавиците в парламентарната му група, някои от които продължават да се набиват в очи. После я продължи Бойко Борисов, който явно добре е схванал принципа на издигането на жени и техните амбиции да се налагат повсеместно. Премиерът се учи и от Тодор Живков, и от Царя. Само да видим колко, все пак.
Темата за кариеризма на жените и употребата им /всъщност/ се наби много в очи чрез противоречието между спортната фигура на Румяна Желева и неспортсменството, което се завъртя около нея, но вече с измъчения вид на кметичката нещата станаха абсолютно видими и дори прозрачни. Да не отваряме дума за здравния министър...
Така че да пишеш днес за жените и лидерските постове, които заемат, е фасулска задача. Още повече, ако става въпрос за България. Въпреки че и по света не е много по-различно. Убедена съм, че лидерството е съвкупност от качества, с които се раждаш. И нищо не пречи като се родиш, да се окаже, че си жена. Със сигурност свободата е безценно благо, а правото да упражняваш дарбата си, да си изказваш мнението и да имаш глас е сладко право.
Въпросът обаче е, защо Фандъкова изглежда толкова нелепо, свита в шлиферчето си, отстрани на пътя, когато наблюдава как се пълнят дупките? Защо високите постове в политиката и бизнеса отнемат от жените живителността им, естествеността им и в крайна сметка ги правят видимо нещастни? И защо всички тези жени отричат това и дори за нищо на света не биха го признали? Какво се случва? Какво става, когато голямата женска орда, тръгнала да пъпли по стръмния баир, вкл. на колене и лакти, стигне горе?  И защо мъжете така кавалерски бързат да натиснат зелената светлина и да ни пуснат напред?
Аз лично имам едно обяснение. Много често лъжицата е прекалено голяма, но след като веднъж си тръгнал с отворена уста...  Точно тук жените вместо да спрат, продължават. Доказват се, напъват се и когато им приседне, вдигат бунт не срещу някой друг или срещу себе си, а срещу самите мъже /?!?/ Защото им били подали лъжицата.
Ами да, така е. Мъжете обичат да го правят. Но продължението е въпрос на избор. Поне засега. Все още.




7 коментара:

  1. Извинявай, но не ми стана много ясна каква е позицията ти. Смяташ, че жените-лидери в България са се издигнали благодарение на кавалерството на мъжете? В доста неясната ти и иронична спрямо жените публикация, образът на мъжете се усеща като някакъв силен и справедлив коректив?

    ОтговорИзтриване
  2. А на мен ми е ясна позицията ти и те поздравявам за нея. Само, ако ми позволиш, ще кажа, че и мъжете си крачат с не по-тясно отворена уста. :)
    Нищо, че някои и от тях се раждат лидерчета. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Към Augusta - е, хайде сега! Светът доскоро беше предимно мъжки, ако не се забелязва с просто око :)))А иначе май бях написала, че е възможно да се родиш и жена-лидер. Освен това на жената в този физически свят кой друг да й бъде коректив освен мъжът?
    Към Пламен - даааа :)

    ОтговорИзтриване
  4. Нагледен пример, че женомразството се поддържа и от жени със същия ентусиазъм, с който го пробутват мъжете (защото да поддържаш викторианската идея, че жените просто не са ЩАСТЛИВИ и не им е естествено да бъдат в позиция на власт е 100% женомразка идея). Мен лично ме е срам от жени като теб, точно защото при жените една като се покаже като пълен идиот, страдаме всички, заради мислене като твоето.

    ОтговорИзтриване
  5. Вярно е, че може да се почувства женомразство от този текст, особено от изострена чувствителност, но не е така на практика. Все още опознавам собствения си пол и доста често изпитвам възторг и се радвам на всяка женска победа в този свят. Всъщност никога не съм смятала, че жените "просто не са щастливи", самата аз съм доста често щастлива. И доста често съм в позиция на власт, така че и това не е вярно. А защо пък чак те е срам от мен? И съвсем не една жена е постъпила като идиот, наистина не е една... Честно казано, писнало ми е всички проблеми жените да си ги оправдаваме с мъжете и точно това ми е неприятно. Но пък аз не се срамувам от теб и ето колко дълго ти отговорих :)

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ти за отговора!

    Така е, не е само една жена, повече са - но първо, далеч не са само жени (ужасно много мъже на власт се дънят с трясък) и второ, те не са само жени, имат и други характеристики: това, че всички са българки, дава ли ни основание да правим изводи за способността на българите да бъдат лидери? Просто изобщо не ми се вижда издържано да се вземат една шепа хора, свързани от общ признак (споделян от ПОЛОВИНАТА човечество), и сходните им издънки да се припишат на този признак. Това е интелектуален мързел.

    А това, че сме били обвинявали мъжете - пълни глупости. Тенденцията жените да са виновни за всичко е стара колкото света. Ако мъж изнасили жена - тя си е виновна. Ако я бие - трябва да го е предизвикала. Ако изневерява на жена си - любовницата поема цялата вина. Ако една жена се издъни, тя си е виновна и то точно защото е вина (товят текст е чудесен и много удобен пример за това) - ако е мъж обаче, някоя злобна жена му е пдоляла вода (само разгледай дебатите относно горките футболисти и богати мъже, които са "тормозени" от разни златотърсачки). Не знам къде видя обвинение на мъжете. Аз лично такова почти никога не срещам.

    Връщам назад гневната си реплика, че ме е срам от теб, и те моля за извинение за нея - беше казана в изблик на яд и ен на трезва глава.

    ОтговорИзтриване
  7. Ще се разберем, нали сме жени :) И как любовницата ще поеме цялата вина???? Няма такова нещо! Цялата вина си я поема той - щото му е слабо сърцето, умът му е в гащите и т.н.
    Хайде, желая ти успех и с мъже, и с жени! И никакво писане на нетрезва глава :)))

    ОтговорИзтриване