26.02.2012 г.

Правото ми да те обичам...

...е само половината от проблема. Другата половина е правото ми да показвам, че те обичам. И никой няма право да ми пречи.
Бях прочела една статия във в.Капитал за Сам Родик, създателка на еротични бутици, хедонистка, и ми харесаха разсъжденията й върху различните нюанси на различните думи "обичам те", които съществуват в тибетския език - дори има дума, ако обичаш мъжа или жената на някой друг!; хареса ми и това, че болката в света ограничава личното й щастие и затова се стреми да намалява както болката, която причинява, така и тази, която понася.
Хедонизмът е прекрасна философия. Въпросът е защо не намира повече последователи и не се популяризира? Все още твърде много хора само констатират болката, твърде много съзнателно я причиняват и твърде много я търпят безпричинно. Освен това наистина много хора трудно приемат видимите прояви на щастие, любов и радост, на въодушевление или възторг у другите! Това е така уморително в уморяващия ни и без друго съвременен свят...




Няма коментари:

Публикуване на коментар