13.05.2018 г.

Преди всичко трябва да обичаш една жена, за да имаш основа за приятелство с нея

"Една жена може да ти бъде добър приятел. Много добър. Преди всичко трябва да обичаш една жена, за да имаш основа за приятелство с нея. Брет ми беше приятел. Не се бях поставял на нейно място. Получавах нещо, а не давах нищо в замяна. Но само отсрочвах деня, в който трябваше да заплатя. За всичко се плаща. В това поне човек може да бъде уверен. Смятах, че съм платил за всичко. Не така, както една жена плаща, и плаща, и плаща.
Не става въпрос за възмездие или наказание. Просто за размяна на ценности. Даваш нещо, за да вземеш нещо друго. Или работиш, за да имаш нещо. За всичко повече или по-малко хубаво трябва да платиш. Аз платих за доста неща, които исках да имам и затова сега животът ми е приятен. Плаща се или като учиш, или добивайки опит, или като рискуваш, или с пари. Да се радваш на живота значи да умееш да получаваш толкова, за колкото си платил и когато го получиш, да съзнаваш, че си го получил. А да получиш толкова, за колкото плащаш, може. Светът е фирма, която търгува почтено.
...
Може би с течение на годините, човек научава нещо. Все ми е едно какво представлява светът.
Едно искам да знам - как да живея в него. Може би, ако разбереш как трябва да живееш в него, ще ти стане ясно и какъв е той."
                                                                      Ърнест Хемингуей /"Слънце изгрява", роман, 1926 г./

Няма коментари:

Публикуване на коментар