10.07.2011 г.

Лисицата и Малкият принц - от "Любими диалози" 1

"- Какво значи да опитомиш? - попита малкият принц.

- Значи да се обвържеш - каза лисицата.
- Да се обвържеш ли?
- Разбира се - потвърди лисицата- ... За теб аз съм лисица, която прилича на сто хиляди други лисици. Но ако ме опитомиш, ние ще изпитваме необходимост един от друг. За мен ти ще бъдеш единствен на света. За теб аз ще бъда единствена на света...
 ...
- Можеш да разбереш само нещата, които си опитомил - каза лисицата. - Хората вече нямат време да разбират нищо. Купуват от търговците напълно готови неща... Ако искаш приятел, опитоми ме! - каза лисицата на малкия принц.
 - Какво трябва да направя? - попита малкият принц.
- Трябва да бъдеш много търпелив - обясни лисицата. - Отначало ще седнеш малко по-далече от мен, така, в тревата. Ще те гледам с крайчеца на окото и ти няма да казваш нищо. Езикът е извор на недоразумения. Но всеки ден ще можеш да сядаш малко по-близо... "

Няма коментари:

Публикуване на коментар